Gebruik e-commerce voor klantentevredenheid en klantenbinding

De klant in controle
Uw klanten hebben behoefte aan grip op hun processen. Zij willen graag weten waar zij aan toe zijn, wat zij kunnen verwachten. Een deel van de informatie die daarvoor nodig is, heeft ú in handen. Door gebruik te maken van e-commerce kunt u op een eigentijdse manier in de behoefte van uw klanten voorzien. Daarmee realiseert u bijvoorbeeld een klantenportaal of een app waarin klanten een realtime interactiemogelijkheid met uw data hebben.

 

24/7 toegang tot data
Dan kan het gaan om het opvragen van een status, het ontvangen van notificaties of het invoeren van gegevens. Er kan bijvoorbeeld ook behoefte zijn aan extra contactmogelijkheden of grafische weergaven. Het stukje zelfredzaamheid dat u met e-commerce biedt, wordt door uw klanten gewaardeerd!

Met een klantenportaal geeft u uw klanten niet alleen controle, er ontstaat ook meer vertrouwen in uw organisatie wanneer de informatie steeds van goede kwaliteit en snel beschikbaar is. Dit leidt tot tevredenheid of zelfs enthousiasme en dus tot klantenbinding. Daarnaast krijgt uzelf ook mogelijkheden om actief te communiceren en bijvoorbeeld nieuwe ontwikkelingen te laten zien.

Tegenwoordig heeft u via het web een grote reikwijdte, naast gebruikers binnen uw organisatie kunt u nu wereldwijd externen toegang verlenen tot voor hen relevante gegevens. Alle externen welteverstaan, niet alleen klanten, maar ook leveranciers en andere partijen die behoefte hebben aan uw informatie. Wanneer u externen toegang geeft tot uw gegevens is natuurlijk – nog meer dan eerder – van belang dat die gegevens kloppen en snel beschikbaar zijn. ‘Naar buiten gaan’ met informatie leidt op die manier tot een kwaliteitsslag, waar u ook intern profijt van heeft.

Met een klantenportaal (of leveranciersportaal etc.) verandert er in functionele zin niet eens zo veel. Als de gegevens beschikbaar zijn, kan de ontwikkeling dus snel gaan. U kunt ook met een deel van uw services of voor een deel van uw klanten beginnen, zodat uw organisatie en uw klanten ervaring opdoen en u op basis van feedback verder kunt ontwikkelen. Van belang is altijd transparant te zijn over de voortgang, wat kunnen klanten verwachten in volgende releases?

 

Hoe wij kunnen helpen
Ultimate Software heeft alle specialisten (voor creativiteit, functionaliteit, connectiviteit en veiligheid) in huis om met u de behoefte in kaart te brengen en vervolgens de ontwikkeling te doen. Deze moderne manier van ontsluiting en interactie biedt u eenvoudige, nieuwe mogelijkheden om de tevredenheid van uw klanten te verhogen en klanten te binden.